Preview

Nuclear Safety

Advanced search

Social and Economic Aspects of Tourism Marketing in the Chernobyl Exclusion Zone

https://doi.org/10.26583/gns-2021-04-07

Abstract

The paper considers the main provisions of the impression economy, the greatest potential of which is revealed in the tourism business. Selling travelling emotions, adventure hobbies and new knowledge is increasingly economically profitable, and travel companies are expanding their list of offers. Recently, many new, sometimes very strange, types of tourism have appeared. The development of technological progress in the twentieth century was the impetus for the development of an unusual type of tourism - industrial. A separate subspecies of industrial tourism is nuclear. More than a decade after the accident, the Chernobyl zone remains uninhabitable. But even so, it has a future. Officials and tour operators agree that tourism in Chernobyl is not only considerable economic benefits for the country, but also an opportunity to tell the world your story.

About the Author

T. S. Popova
Volgodonsk Engineering Technical Institute the branch of National Research Nuclear University “MEPhI”
Russian Federation


References

1. Попова, Т.С. К вопросу о сущности и содержании экологического маркетинга / Т.С. Попова, А.А. Воронов // Вестник научных конференций. - 2020. - № 2-3(54). - С. 67-69.

2. Машарипова, Х. Маркетинг в туризме / Х. Машарипова // Аллея науки. - 2021. - Т. 1. - № 6 (57). - С. 323-327.

3. Гатауллина, С.Ю. Управление эффективностью развития экологического туризма в Особо Охраняемых Природных Территориях / С.Ю. Гатауллина, Ц.Чжао, Е.В. Гарянина // Практический маркетинг. - 2021. - № 5(291). - С. 3-9. - DOI 10.24412/2071-3762-2021-5291 -3-9.

4. Глумова, Я.Г. Ключевые особенности туристического маркетинга / Я.Ю. Глумова // Практический маркетинг. - 2020. - № 11(285). - С. 9-14. - DOI: 10.24412/2071-3762-2020-11285-9-14.

5. Управление территориями в конкурентной рыночной среде : учебное пособие / В.А. Руденко, Т.С. Попова, П.В. Горлачев [и др.]. - Краснодар : Издательство «Новация», 2021. - 270 с. - ISBN 978-5-00179-056-3.

6. Руденко, В.А. Выстраивание партнерских отношений атомной отрасли с общественностью: история вопроса и перспективы развития / В.А. Руденко, Т.С. Попова, Ю.А. Евдошкина // Глобальная ядерная безопасность. - 2020. - № 2(35). - С. 131-141.

7. Денисов, А.Е. Маркетинговая деятельность компании в сфере туризма / А.Е. Денисов // Практический маркетинг. - 2018. - № 4(254). - С. 10-13.

8. Таппасханова, Е.О. Теоретические и практические аспекты повышения качества туристических услуг / Е.О. Таппасханова, Р.А. Токмакова, З.А. Хандохова // Практический маркетинг. - 2016. - № 8(234). - С. 25-31.

9. Бородина, Н.В. Чернобыльская АЭС - 35 лет со дня катастрофы / Н.В. Бородина, И.В. Катаргина, С.В. Закирова // Актуальные вопросы пожарной безопасности. - 2021. - № 2(8). - С. 72-81.

10. Афанасьев, О.Е. Экономика впечатлений как тренд в туристско-экскурсионной индустрии / О.Е. Афанасьев // Современные проблемы туризма и сервиса : сборник статей научных докладов по итогам Всероссийской научной конференции, Москва, 24 апреля 2018 года; под редакцией Н.А. Платоновой, О.Е. Афанасьева. - Москва : РУСАЙНС, 2018. - С. 6-11.

11. Селюх, Д.А. Атомный туризм / Д.А. Селюх, Н.Г. Каск // Природное и культурное наследие: междисциплинарные исследования, сохранение и развитие : Коллективная монография по материалам VII Международной научно-практической конференции, Санкт-Петербург, РГПУ им.А.И.Герцена, 24-25 октября 2018 года, Санкт-Петербург, 24-25 октября 2018 года. - Санкт-Петербург : Российский государственный педагогический университет им. А.И. Герцена, 2018. - С. 338-340.

12. Розенталь, О.М. «Экономика впечатлений»: благо или вред? / О.М. Розенталь // Контроль качества продукции. - 2017. - № 6. - С. 1.


Review

For citations:


Popova T.S. Social and Economic Aspects of Tourism Marketing in the Chernobyl Exclusion Zone. Nuclear Safety. 2021;(4):66-72. (In Russ.) https://doi.org/10.26583/gns-2021-04-07

Views: 164


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2305-414X (Print)
ISSN 2499-9733 (Online)