Preview

Nuclear Safety

Advanced search

Features of High-Quality Mathematical Training in the Context of Online Education of Students Oriented to Work in the Nuclear Industry

https://doi.org/10.26583/GNS-2020-04-12

Abstract

Due to the COVID-19 coronavirus infection pandemic, the world is faced with the need for social isolation and a forced rapid transition to a “home office” and online learning. The Russian education system has almost completely switched to distance learning. Working in the new conditions turned the daily routine of both teachers and students who not only faced difficulties of various nature but also discovered new opportunities for professional growth. Traditionally, it is customary to discuss the disadvantages of distance education, but this paper considers the advantages and new opportunities of this form of education. This is especially important in the process of mathematical training of university students focused on work in the nuclear industry due to the specifics and importance of studying this subject and due to the fact that at present online training is widely implemented in the training of employees of nuclear power plants where digitalization and everything which is associated with remote access technologies, thanks to the pandemic, are in demand and irreplaceable.

About the Authors

N. P. Vasilenko
Volgodonsk Engineering Technical Institute the branch of National Research Nuclear University “MEPhI”
Russian Federation


N. I. Chabanova
Volgodonsk Engineering Technical Institute the branch of National Research Nuclear University “MEPhI”
Russian Federation


References

1. Локтионов, С. Новые возможности для обучения и развития / С. Локтионов // Международный опыт противодействия кризису. - РЭС. - № 7. - 2020. - С. 27-30

2. Годовой доклад МАГАТЭ за 2019 год // Международное агентство по атомной энергии. - URL : www.iaea.org.

3. МАГАТЭ предлагает целый ряд курсов дистанционного онлайнового обучения. - URL : https://www.iaea.org/ru/uslugi/distancionnoe-onlaynovoe-obuchenie.

4. Хвалько, А. Опыт реагирования приходит на помощь / А. Хвалько // Электроэнергетика. Новая реальность. - РЭС. - № 6. - 2020. - С. 20-23.

5. Экспертиза расчетного кода проекта «Прорыв» впервые проведена полностью в цифровом виде с использованием портала Ростехнадзора. - URL : https://rosatom.ru /journalist/news/ekspertiza-raschetnogo-koda-proekta-proryv-vpervye-provedena-polnostyu-v-tsifrovom-vide-s-ispolzovan/.

6. Структура потребностей организаций Госкорпорации «Росатом» в наборе выпускников по специальностям (усредненные значения по 2018-2027 гг.) // Сотрудничество с вузами. - URL : https://rosatom.ru/career/obrazovanie/sotrudnichestvo-s-vuzami/.

7. Новые форматы смешанного обучения // EduTech. - № 21. - 2020. - URL : www.sberbank-university.ru.

8. Каким будет инженерное образование будущего. Образовательные технологии будущего: что ждет инженерные и вычислительные науки в ближайшие 10 лет? Неспособность к изменениям: почему только с помощью технологий нельзя изменить образование? Дидактика будущего: как цифра изменит преподавание / Онлайн-дискуссии // Международный научно-методический центр НИЯУ МИФИ. - URL : https://ismc.mephi.ru.

9. Эффективный переход в дистанционное обучение // EduTech. Спецвыпуск. - 2020. - URL : www.sberbank-university.ru.

10. Современная цифровая образовательная среда в РФ. - URL : https://online.edu.ru /public/promo.

11. Обучение в новой нормальности: вызовы и ответы. Аналитический отчёт. - Москва : АНО ДПО «Корпоративный университет Сбербанка», 2020. - С. 71.

12. Живое обучение // Telegram Analytics. - URL : https://tgstat.ru/channel/@prolearning.

13. Василенко, Н. П. Технология электронного обучения в математической подготовке студентов, ориентированных на работу в атомной отрасли / Н. П. Василенко, Н. И. Чабанова // Глобальная ядерная безопасность. - 2020. - № 1(34). - С. 125-135.

14. Вовлеченность в обучение: разумные подходы к мотивации // EduTech. - № 21. - 2020. - URL : www.sberbank-university.ru.


Review

For citations:


Vasilenko N.P., Chabanova N.I. Features of High-Quality Mathematical Training in the Context of Online Education of Students Oriented to Work in the Nuclear Industry. Nuclear Safety. 2020;(4):113-122. (In Russ.) https://doi.org/10.26583/GNS-2020-04-12

Views: 147


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2305-414X (Print)
ISSN 2499-9733 (Online)